Cum a inceput totul


Eram mica si nu aveam multe carti, doar cateva vechi si amarate. De fapt nu aveam nici prea multe jucarii. Nici nu aveam nevoie pentru ca ma jucam cu copiii de pe strada mea. A fost o copilarie frumoasa, plina de amintiri amuzante si frumoase. Am fost copii odata si totul era frumos si dulce, dar iata ca a putut deveni mai frumos cand am invatat sa citesc.

Cand am gasit un abecedar in pod, cand mi-am pierdut privirile pe pozele colorate, tot ce am vrut sa fac a fost sa invat sa citesc ce scrie sub poze. Eram fascinata, priveam fiecare poza intrebandu-ma ce poate sa reprezinte, ce fragment de idee prezinta. M-am tinut de capul mamei pana m-a invatat. Fiecare litera era o bucurie.Fiecare propozitie descoperita o victorie. Am invatat ficare litera si la final am cautat aventuri mai mari decat abecedarul. Am citit carti ponosite cu povesti nemaipomenite si am continuat sa caut miracolele din carti. Rascoleam ore intregi intr-un morman de carti vechi cautand ceva al carui titlu sa ma atraga si care la prima rasfoire sa para ca e pe gustul si intelesul meu. Coboram din pod cu bratele pline de carti vechi si prafuite. Mama ma certa mereu ca umblu cu cartile pe care s-au plimbat sobolanii si ca o sa iau vreo boala.

La scoala devoram lecturile obligatorii. Cand am descoperit biblioteca scolii am crezut ca am ajuns in rai. Autori din toate colturile lumii imi puneau la picioare intelepciunea lor de o viata. Am inceput sa citesc noptile. Cele mai tari carti au fost citite cand ochii mi se inchideau de somn, dar mintea era plina de viata, activa, curioasa, implicata in actiune. Am inceput sa scriu. Timid, incet, inocent si visator, in stilu-mi caracteristic. Au inceput sa apara si aprecierile. Succesul meu venea din carti. Imi pare rau ca nu am avut internet mai devreme sa pot face mai multe cu scrisul meu, sa ma dezvolt mai mult.

De ce citesc? Pentru ca ma relaxeaza, pentru ca ma ajuta sa evadez dintr-o lume fada, rea, cruda, necinstita si neloiala. Pentru ca a citi a fost cel mai bun lucru pe care l-am facut pentru mine. Daca m-ar intreba cineva ce sfat de dezvoltare personala i-as da, i-as zice sa citeasca. Ce? Orice, oricand cu o sete insatiabila. Cu o ambitie si o sete de cunoastere fara margini. Toate fricile mele, toata anxietatea, toata teama de oameni a disparut cand am citit si am invatat sa vorbesc cu oamenii, sa fac comentarii inteligente, sa glumesc, sa fiu sarcastica. Multi m-au vrut pentru trup, eu l-am ales pe acela care m-a vrut pentru creier. Am invatat sa apreciez oamenii pentru ceea ce stiu, pentru ceea ce vor. Respect pentru vise si ambitie! Respect pentru dezvoltare personala, pentru curaj, pentru forta de a rupe barierele impuse de societate.

Nu poti atinge intelepciunea daca nu citesti. Nu poti avea un job foarte bine platit daca nu te perfectionezi in continuu citind orice prinzi atat online cat si in format de hartie.

Citeam cand eram trista, cand ma simteam singura si plictisita, cand sufeream si cand voiam sa evadez. Eroii mei erau in carti si inca am modele de urmat in carti.Oamenii astia nebuni si geniali, scriitori si personaje m-au invatat enorm de multe si mi-au fost alaturi in momente grele. Sa vorbesti despre carti cu pasiune nu inseamna ca esti nebun sau fanatic, inseamna ca intelegi intreaga lor valoare spirituala. Inseamna ca intelegi ca ideile pot circula si altfel decat in guri de om, decat la costum, pot circula din mana in mana cand imprumuti carti.

Citeste, citeste, citeste! Mintea ta este un laborator de idei, toate-s vechi si noua toate…

Dac-o inchizi cartea nu are viata, dar daca o deschizi iti vorbeste…te invata…te sfatuieste…te alina…te cucereste…te ravaseste…te inalta si iti da fiori.

Carti vechi, carti de povesti, poezie, teatru, critica literara, carti noi, carti blamate, carti premiate, beletristica, romane, nuvele si schite, cartulii si cartisoare. Toate au un glas in ele care te cheama sa te invete ceva.

Cand o sa am un copil o sa ii spun ca negresit cea mai mare valoare, avere, mostenire pe care i-o las este biblioteca mea de carti. Cel mai valoros sfat, cel mai util, cel mai eficient, cel mai INTELIGENT sfat este sa citeasca. Sa citeasca pentru a creste un om inteligent, capabil sa isi ia viata in maini si sa ia propriile decizii.

Articol ce răspunde provocării Libris, cu ocazia ediției a XIV a Târgului Internațional de Carte și Muzică Libris Brașov

Image may contain: bird and text

2 thoughts on “Cum a inceput totul”

  1. Bravo! Si mie imi place enorm sa citesc si ma bucur ca exista atat de multi tineri in ziua de azi care au pasiunea asta.
    Foarte frumos ai relatat 👍

Leave a Reply

