Marat. Iubirea are spini de Natasa Alina Culea


Pe Natasa am vazut-o pe Facebook. Cartile ei se dadeau la diverse concursuri pe site-uri pe care le urmaresc. Am participat la tot ce am prins si tot nu i-am castigat cartile. Citisem pasaje din ele si chiar voiam sa le citesc. Intr-o seara cu luna plina, cu noroc, Natasa mi-a dat mesaj si m-a intrebat ce carte as vrea sa citesc. Eram asa emotionata ca nici nu stiam ce sa-i zic. Am mai cautat o data cartile ei pe net, am citit fugar descrierile si am ales Marat. I-am dat adresa si in vreo 3 saptamani m-am trezit acasa cu un colet tocmai din Bulgaria, Sofia cu vreo 12 timbre pe el. Nu imi venea sa cred de unde venise. Am desfacut cu emotie pachetul si am gasit in el toate cele 3 carti ale acestei minunate autoare care s-a gandit sa mi le trimita totusi pe toate in conditiile in care eu i-am zis doar de una.

A doua zi la job m-am apucat de citit Marat. Am intrat intr-o lume tumultuoasa, un Bucuresti efervescent in care se desfasura in fata ochilor un fel de Sex and the city varianta romaneasca. Personajele se conturau in fata ochilor treptat tinandu-te cu sufletul la gura sa vezi ce se va intampla. Alina este femeia care se afla intr-o relatie din care scanteia a disparut de mult si care gaseste iubirea in indepartata China. O gaseste, o ravaseste, o lasa cu inima franta si plina de temeri. Asteptarea intoarcerii in viata ei a barbatului misterios, Marat ii va marca viata. La prima vedere este doar o iubire platonica in viata unei femei timp de 12 ani. La a doua vedere este iubirea ideala pe care o asteptam toate, o cautam cu buza arzand.

Nu are rost sa scriu cat de misto e cartea, cate senzatii/emotii/amintiri/idei/pareri iti produce. Trebuie sa vezi singur. Poate nu e genul tau, poate vorbesc aiurea, dar a fost cu siguranta genul meu. Natasa are un stil de scriitura delicat, dar puternic, parfumat ca lavanda, poetic si filosofic, dar si prozaic, usor de inteles. Scrie intr-un fel de nu mai lasi cartea din mana si citesti usor, repede pentru ca trebuie sa afli ce se intampla in pagina urmatoare. Uneori ai impresia ca vezi povestea pe un fundal alb cu niste umbre profilandu-se intr-un dans etern, un vals sarmant.

Toata cartea m-a dus cu gandul la asta:

Azi nu am cuvintele la mine, dar promit sa revin asupra acestei mini-recenzii sa o transform intr-o recenzie pe bune.

Multumesc mult, Natasa pentru o lectura minunata si o lectie de viata!

One thought on “Marat. Iubirea are spini de Natasa Alina Culea”

  1. Carti romantice… e mult timp de cand nu am citit. Am imbatranit si m-am orientat spre alte genuri care nu imi placeau in adolescenta :))

Leave a Reply

