Recenzie Abandonul calului negru partea I

1

Am primit cartea Abandonul calului negru de Victor Alartes chiar de la autor. Este prima data cand un autor ma abordeaza pentru a-mi oferi cartea sa. Am fost foarte incantata de acest lucru si saptamana trecuta am primit cartea. Multumesc mult pentru consideratie! Abia aseara am avut timp sa incep lectura si am ramas placut surprinsa sa vad ca imi place. Sunt un cititor critic, deci e greu sa mi se intre in gratii. Nu am prea citit carti ale autorilor contemporani si sincer, eram cam sceptica in privinta lor.

2

Victor Alartes, cu al sau nume enigmatic, a scris o carte cu si despre oameni mari. Cand zic oameni mari nu ma refer neaparat la statutul de adult, cat la cel de om cu anumita cultura, statut social si functie in campul muncii si/sau economia tarii. Cand am vazut coperta, am crezut ca este vorba despre comunism sau politica. Acum ma gandesc mai mult la cum se fac jocurile, la manarii si strategii, la tragere de timp poate problemele se rezolva singure. Banuiesc ca nu sunt chiar asa departe de adevar. Numele personajului principal m-a dus cu gandul din prima la binecunoscutul cuvant din popor: talmes-balmes adica amestecatura, incurcatura, boacana.

Am citit rapid 30 pagini inainte sa ma ia somnul. Citesc doar noaptea pentru ca atunci am rabdare, liniste, pace. Totul se dilata, timpul devine mai dulce. Timpul are rabdare cu cititorii doar noaptea. O sa revin la lectura in seara asta. Este o carte pe care trebuie sa o termin pentru a afla cum, ce anume se intampla in acest an, an de pauza pentru unul, an de avant pentru altul. Despre iubire, bani, politica, munca, valoare si dorinta de a schimba/face ceva intr-o tara ca un talmes-balmes. O tara frumoasa, pacat ca e locuita de unele specimene de insecte!

Din ce am citit pana acum avem de-a face cu o lume a oamenilor foarte destepti, bine-pregatiti, respectiv un cuplu de academicieni care au trait in America si acum decid sa vina in Romania: el, specializat in geopolitica, Valer Tames, roman de-al nostru, ia o pauza dupa 6 ani de munca, se numeste an sabatic, si decide sa il petreaca pe meleagurile natale, la Sighisoara si ea, specializata in macroeconomie, Milena, o cehoaica tanara si desteapta, primeste un post la Ministerul Finantelor pentru fix un an. Desi se vedeau rar, spcific relatiilor la distanta tipic americane, iubirea lor pare ceva fragil, dar durabil. O emotie, o legatura care uneste doua suflete intr-o lume prea agitata, prea ocupata sa mai iubeasca.

Imi place faptul ca autorul nu a dat detalii despre aspectul celor doua personaje axandu-se pe ceea ce gandesc ele, ce isi doresc de la viata, ce le motiveaza. Cu fiecare rand intram in mintea barbatului conturand pe langa el o femeie puternica, inzestrata cu o forta necesara lumii afacerilor. Poate parea rece, dar este doar cerebrala, dezamagita din copilarie de povestea de iubire care trebuia sa tina toata viata. Asta ma face sa alipesc celor doua caractere persoane din propria mea viata si experienta. Asta cred ca va face orice cititor si este un plus. O tehnica bine plasata intr-o scriitura buna, aparent usor de inteles si de urmarit care te face sa vrei sa citesti mai departe. Toti cautam sa ne regasim in ceea ce citim, sa primim sfaturi, sa gasim raspunsuri la intrebarile din viata noastra, sa ne relaxam si sa plecam intr-o calatorie fascinanta. Tata este fascinat de istorie si de politica, poate de la el am invatat sa citesc lucruri neobisnuite, sa le vad frumusetea si sa culeg ce e mai bun din orice carte, orice intamplare. Fiecare clipa, om, eveniment sau situatie este de fapt o sursa de sfaturi, de invataturi de viata.

Desi toti prietenii americani le blameaza decizia, anul ce va fi petrecut in Romania va fi mai mult decat interesant pentru amandoi. Presimt ca va fi o carte buna si pentru ca mi-am adus aminte de ce am citit, fug sa continui lectura si revin as soon as possible cu partea a II-a a recenziei.

Eu si florile mele dragi, bucuria de a locui la tara, unde si florile zambesc cu tine!

15