Interviu Mela


1. Bună, Mela, ce ne spui despre tine?

Bună, Oana, mulțumesc pentru acest interviu. Sunt pasionată de cărți, de muzică, limbi străine, fotografie și călătorii. Am un blog care are aproape un anișor.

2. Cum ai cunoscut-o pe Cristina?

O scriitoare dragă mie m-a sfătuit să îmi caut o colaboratoare deoarece mi-ar fi mai ușor. Așa că am postat anunț pe pagina și așa am găsit-o pe Cristina. Ea mi-a trimis un mesaj foarte entuziasmat și m-a cucerit pe loc. Am si un alt colaborator, Alex, care se ocupă de partea de editare.

3. De unde vine numele blogului?

De vreo două luni blogul se numește recenziicartibune.ro dar pagina de Facebook a rămas cu vechiul nume: Blogul meu de cuvinte fluturi. Și ca să-ți răspund la întrebare, îmi plac mult fluturii și voiam ca numele blogului sa conțină acest cuvânt. Și iată ce a ieșit! smile emoticon Mie îmi place, deși sau tocmai pentru că e puțin ciudat.

4. De unde pasiunea pentru cărți?

Nu pot spune că am început să citesc de la 5 ani. Am început să citesc prin gimnaziu dar serios am citit în liceu și facultate, am fost mereu la filologie iar literatura m-a pasionat mereu.

5. Care este cea mai bună carte citită?

E greu să aleg una dintre foarte multe cărți bune citite. Din ultimii ani voi numi câteva cărți care m-au marcat, dacă se poate:

Margaret Atwood – Alias Grace, Teleșpan, Cimitirul

  •  Jo Nesbo – Omul de zăpadă
  • Cristina Nemerovschi – trilogia Sânge satanic
  • Natasa Alina Culea – Marat.Iubirea are spini
  • Octavian Paler – Viața pe un peron, Viața ca o coridă
  • Mircea Cărtărescu – Nostalgia
  • Theo Anghel – Am murit, din fericire
  • Iullia Ioniță – Flori în păr 

6. Cum ți-ai descoperit pasiunea pentru scris?

Nu cred că am neapărat o pasiune pentru scris. Am avut jurnal din liceu. Acum l-am reluat la îndemnul unei prietene virtuale. Îmi place să scriu despre cărți, să fac recenzii. Consider că e o plăcere, destul de aproape de o pasiune.

7. Ce înseamnă pentru tine bloggingul?

Având blog de cărți, bloggingul e pentru mine o pasiune, da. E o modalitate de a scrie despre lucrurile care îmi plac. Dar și un fel de a cunoaște oameni noi, fie ei bloggerilor, autori sau reprezentanți ai editurilor. E o lume care îmi place și mă implic cât pot de mult ca totul să iese ok.

8. Ce faci în timpul liber in afară de lectură?

Călătoresc, fotografiez locuri noi, ascult muzica, acum în limba spaniolă mai mult, vorbesc și învăț mai bine limbile străine.

9. Ce părere aveți despre literatura română contemporană?

Am o părere destul de bună. Citesc multă literatură română contemporană și îmi place. Are o dezvoltare ok dar o promovare destul de slabă, din păcate. Totuși pot să spun că acum tot omu’ scrie, așa că se produce și maculatură destulă. Cred că trebuie să selectam ce citim, nu tot ce apare și e în trend e si ok calitativ.

10. Dar despre bloggosfera românească?

E destul de bogată, de exemplu sunt multe bloguri de cărți dar și pe nișa de cosmetică sau călătorii, filme, etc.

11. Dacă ar fi să trăiești într-o carte, care ar fi ea?

În Alias Grace de Margaret Atwood deoarece as avea ocazia să cunosc secolul al XIX- lea.

12. Ce sfaturi ai pentru cititorii acestui interviu?

Nu sunt nimeni să dau sfaturi. Totuși, cred că lumea merge prea mult pe ideea de tehnologie si distracție deoarece acum plictiseala se instalează parcă mai repede. Pe de altă parte, am observat însă că acum tinerii citesc mai mult, ceea ce e un lucru bun. O carte e o lume întreagă, ofertă ce niciun telefon sau joc pe calculator nu poate oferi. Citiți deci!

Multumesc, Mela pentru timpul acordat!

Leave a Reply

