Booksharing pentru cunoscatori


Cred ca toata lumea care ma citeste stie ca imi plac cartile. Nu am avut carti cand eram mica, dar am descoperit in curand [liceu] biblioteca scolii. In anul I de facultate am descoperit concursurile de carti si am descoperit ca sunt norocoasa si inspirata cand mi se cerea sa scriu un eseu, o compunere sau un simplu raspuns. Lumea era placut surprinsa de ce scriam si asa am castigat multe concursuri reusind intr-un final sa am biblioteca dorita. Poate nu e neaparat calitatea pe care o cautam pentru ca nu am avut sansa sa castig toti autorii pe care mi doream, dar la cantitate stau bine. Am aproape 500 carti din care vand ce nu imi place si dau la schimb pentru carti pe care mi le doresc.

Am citit clasici in liceu si am ramas cu o emotie in suflet cand ma gandesc la cartile lor. Poate e si pentru ca am un sentiment aparte de placere cand ma gandesc la trecut. Mi-as fi dorit sa traiesc in secolul al XVIII-lea, dar pot sa calatoresc acolo prin carti.

Cat am lucrat la Bucuresti citeam in fiecare zi. Desi orasul asta are oameni reci, m-a bucurat enorm sa vad atat in tren, metrou, autobuz, cat si in cafenele, terase, la Mc, oameni care citesc. Citesc si nu sunt discriminati, nu sunt pusi intr-o lumina proasta, ba chiar oamenii se aduna si isi discuta ideile.

In alta ordine de idei, inauntrul meu sunt tot un copil: caut, colectionez, dau la schimb. Am facut mai mult de 20 de schimburi de carti cu bloggerite pasionate de lectura. Era riscant, era vorba de incredere. Am avut mereu incredere ca voi da de oameni de treaba si in mare parte asa a fost. Nu am luat teapa niciodata la schimb de carti. Ma gandeam ca s-ar putea face ceva pentru o mai buna organizare, transparenta si pentru castigarea increderii si s-a intamplat.

Dragos Holban este fondatorul siteului Booksharing.ro. O buna prietena mi-a lasat linkul pe Facebook. Mereu imi lasa chestii interesante legate de pasiunea mea pentru lectura. Am zis sa intru sa vad despre ce este vorba. M-am logat cu Facebook, am vazut regulile si m-am apucat sa fac poze cartilor pe care le-as da la schimb.

rev

Sistemul functioneaza pe baza de puncte si incredere. Dupa ce adaugi 4 carti pe care vrei sa le dai la schimb primesti un punct pe care il poti folosi sa ceri o carte. Eu am dat 4 carti pana acum, 2 au ajuns deja la cititorii lor si mi-am primit punctul dupa ce acestia au confirmat primirea coletului. Fiecare utilizator este dator sa plateasca taxele postale pentru expeditia coletului. Pentru ca uitasem de optiunea imprimatelor am dat 5 lei cu marirea taxelor din ultima vreme. Pentru colete de pana intr-un kilogram se platesc aproape 5 lei. Pentru cei care stiu si vor sa faca economie se poate taia coltul coletului astfel incat sa se vada inauntru, se pun 3 timbre, 3 stampile si trimiti coletul cu doar 3 lei. Trebuie sa scrii pe el IMPRIMATE. Nu se completeaza buletin de expeditie si nu se primeste factura. Postarita mi-a zis ca nu garanteaza livrarea coletului. Eu sper sa ajunga cu bine si astept confirmarea de la persoana de pe site.

rev

Ideea care face acest site diferit de vechea idee de schimb de carti este aceea ca tu nu trimiti cartea unei persoane care iti va trimite la randul ei o carte. Asta ar fi restrans numarul de optiuni. Tu poti folosi punctul pe care il primesti pentru a cere o carte de la oricare alt utilizator al site-ului. De aceea eu mi-am luat Silja pe care am primit-o chiar azi, atat de bine impachetata ca abia am taiat ambalajul. Multumesc, Ana pentru o carte in stare impecabila!WP_20160324_19_05_54_Pro

Interesant e ca iti poti crea si o lista de dorinte. Aici eu o am pe a mea:

rev

Daca vrei pe site o carte anume poti scrie pe grup:

rev

Astept cu nerabdare sa imi primesc si restul punctelor si pana atunci o sa ma uit pe site pe Bucuresti sa vad daca imi gasesc ceva interesant!

Happy sharing!

Leave a Reply

