Gti from Get a Taxi. Now!


Cu totii am avut probleme macar o data cand a trebuit sa luam un taxi intr-o zi data peste cap. Eu una urasc sa fiu in oras, sa pierd masina catre casa, sa am 2-3 plase in maini grele injurand soarta si toti sfintii ca stau eu la tara.

E si mai aiurea cand vii de la Bucuresti la 9:40 seara, dupa 2 ore suplimentare, cu capul varza si nervii in pioneze si cand cobori din troleibuz sa vezi ca nu te asteapta nicio masina spre casa. Mai si ploua. Imagineaza-ti asta. Esti un sac de nervi si cu ultimii 20 lei mergi incet prin ploaie pana la locul unde stii tu ca stau taxiurile de obicei rugandu-te sa fie vreunul sa il iei spre casa. Nu zic de cate ori am sunat la cei de la taxi sa cer un taxi in fata facultatii, seara tarziu si nu venea nimeni. Am sunat si a doua si a treia oara si apoi m-am trezit cu 3 taxiuri gata sa ma ia acasa. Normal ca m-am urcat in primul si m-au injurat ceilalti doi de m-au spalat la cap.

Ca fata e riscant sa iei un taxi noaptea nestiind cine conduce. Mama facea mereu crize cand plecam la 10-11 la prietenul meu. Mereu imi zicea ca o sa mi se intample ceva rau pentru ca nu cunosc taximetristul. Eu nu aveam nicio treaba, adica nu o lasam pe ea sa vada ca am emotii din cauza aceluiasi lucru. Ma temeam putin, dar speram ca nu o sa mi se intample mie. Nu s-a intamplat. M-am asezat mereu in spate si am ajuns safe and sound la destinatie.

Dai peste tot felul de oameni. Unii te intreaba unde te duci, de ce, cu cine te intalnesti, de ce la ora aia de parca ti-ar fi parinti sau te-ar avea sub tutela. Unii nu raspund nici la “buna-seara” sau “multumesc”. Toti ciudatii…Unul m-a intrebat cate-n luna si in stele si la final mi-a zis ca sunt tafnoasa, ca nu o sa accept un barbat puternic langa mine sa ma conduca. Simteam cum imi ia parul foc. Noroc ca eram in Bucuresti ca altfel m-as fi dat jos in 3 nanosecunde!

Faza e ca oamenii astia de pe taxi au impresia ca toti cei care apeleaza la serviciile lor sunt plini de bani si ar trebui fraieriti. Nu cred ca doar mie mi s-a intamplat sa mi se dea restul de la 15 lei cand cursa era 13,20. E absurd. De parca ar trebui sa ii las bacsis pentru cine-stie-ce serviciu oferit mai ales cand e un morocanos. Sunt de parere ca bacsis merita doar oamenii care isi fac treaba cu profesionalism si te fac sa te simti respectat chiar daca asta e doar parte din meseria lor si nu datorita faptului ca ai fi tu un om de respectat, educat sau cumva special. Mai sunt unii care nu pun aparatul si iti cer cat vor ei sau iti pun aparatul cu ecranul in sus sa nu vezi nimic pana la destinatie.

Ce simplu ar fi daca am putea alege omul care sa ne ofere un serviciu. De fapt astazi chiar e posibil. Cum toti umblam cu smartphone-ul in buzunar sau mai nou, lipit de mana dreapta, putem sa ne luam o aplicatie prin care sa ne alegem omul care sa ne duca acasa sau unde dorim noi cu taxiul sau. Este vorba despre aplicatia GTI TAXI. Pentru cei care nu au auzit de ea, aplicatia GTI TAXI se poate descărca gratuit din App Store (iOS) sauGoogle Play (Android), în funcție de tipul telefonului pe care îl folosești. Nu cred ca mai exista in Romania persoana adulta simpatizanta a mersului cu taxiul care sa nu aiba smartphone sau care sa nu stie sa instaleze o aplicatie din Google play.

Pentru ca sunt fan al eficientei si o perfectionista maniaca recomand cu caldura aceasta aplicatie. GTi e gratis ca injuratura pe trecere. Cred ca ajuta omul ocupat al zilelor noastre sa scuteasca timp si efort pentru a ajunge unde isi doreste. Ceea ce aduce nou aplicatia GTI fata de altele este ca te lasa sa iti alegi taximetristul preferat dupa criterii cum ar fi detinerea unui atestat, a unei licente valabile, etc. Fiecare avem ideea perfecta de om care sa ne serveasca, in acest caz sa ne duca undeva. In felul asta taxiul care se afla cel mai aproape de tine va veni catre time in no time, cum zic americanii.

Inca un punct important este faptul ca la finalul cursei iti poti exprima parerea despre taximetristul si cursa pe profilul acestuia si tu vei primi de asemenea un calificativ in calitate de client. Mi se pare corect ca fiecare sa stie cum a fost vazut, perceput de celalalt pentru a sti ce sa perfectioneze pentru data viitoare. De asemenea e util faptul ca poti alege sa chemi acelasi om de fiecare data. Poti pastra o legatura cu omul care te face sa te simti relaxat si in siguranta in masina lui. E un aspect important intr-o tara in care se omoara pentru un telefon, nu mai zic de portofel.

Daca pana acum am vorbit de utilitatea acestei aplicatii intr-o relatie de 1:1, ar trebui sa spun ca este utila si interesanta si in relatii de 1:m sau m:m. Ceea ce vreau sa spun ca o aplicatie de genul nu ajuta doar doua persoane, unul client si altul angajat, ci intreaga societate continand astfel toti taximetristii si toti potentialii clienti.

Profesionistii se evidentiaza si vor primi mai multe comenzi, iar altii vor purta deasupra capului stigmatul “de evitat” pentru a nu deranja, agasa, enerva si alti clienti. Pentru taximetristi este util sa stie ce oameni sunt educati si platesc ok. Am auzit destule cazuri in care clientul nu a vrut sa plateasca sau a murdarit, taiat canapeaua masinii in care a stat pana la destinatie. De altfel clientii pot mai usor sa gaseasca taxiul in care si-au uitat obiecte personale daca au profilul in aceasta aplicatie. Oamenii isi uita multe lucruri in taxi, numai pe ei nu se uita niciodata!

Incheind aici trebuie sa spun ca sper ca acest articol sa va ajute sa economisiti timp ajungand mereu teferi si multumiti la destinatia dorita! Daca viata este o calatorie, barem s-o facem memorabila!

PS: Si dac-o fi sa mor lovita de taxiul in care gonea fostul meu, sa-mi puneti cirese pe coliva pentru el!

Leave a Reply

