Citesc sau nu citesc tinerii din ziua de azi?


Cititul este una dintre acele activitati care fac omul sa se descopere spiritual, sa mediteze, sa evolueze. Vorbesc din propria experienta cand zic ca a citi este cel mai bun lucru pe care il poti face pentru tine, pentru creierul tau. Am citit si am trait o mie de vieti. Am fost in locuri in care nu imi permit sa ma duc, am calatorit si in trecut, locul meu favorit. Ma relaxez si intru intr-o cu totul alta lume. Aveam probleme cu timiditatea pe care le-am rezolvat citind despre cum sa treci peste ea. Am citit pe diverse domenii si am retinut o multime de lucruri interesante si care mi-au folosit. Ceea ce stii te face sa te distingi de ceilalti oameni, prima data de cei de varsta ta si din mediul tau, apoi de oamenii mai in varsta care sunt uimiti de ceea ce stii si incep sa te aprecieze desi experienta, se zice ca ar veni o data cu varsta.

Bagajul de cunostinte pe care il porti cu tine in fiecare zi te ajuta in orice loc te-ai duce si orice tip de oameni ai intalni. Ce inveti nu iti poate aduce decat avantaje. O sa intelegi asta cand vei intalni oameni care apreciaza cultura si cunostintele, nu cand ceea ce stii te face sa fii numit tocilar.

Desi profesorii si parintii incurajeaza copiii si adolescentii sa citeasca si le spun cat de importanta este cultura pentru viitorul lor, acestia nu le asculta mai niciodata sfaturile pentru ca anturajul ii face sa creada ca a citi inseamna ca esti tocilar si deci, not cool. Copiii fac orice sa fie acceptati intr-un grup. De cele mai multe ori chiar daca cititul este pasiunea sa, copilul invata sa-si ascunda pasiunea pentru a parea cool, de gasca sau chiar renunta la ceea ce ii place. Din nefericire dorinta de a se integra il face sa-si schimbe stilul de viata. Astfel, o intentie buna este pur si simplu ingropata.

Din punctul meu de vedere tinerii citesc. Am exemple din clasa mea din liceu. Colegii mei de la mate info citeau romane, carti sf, religioase si de stiinta. La filologie, din pacate, nu se citea mai deloc. La facultate, desi la specializare reala , fete despre care nu stiam nimic, citesc! Desi nu citesc carti de beletristica sau filosofie, am fost uimita sa le vad cu cate o carte romantic sau despre vampire in mana. De asemenea am vazut copii citind, chair baieti, in autobuze,mai ales in aglomeratul 30 in care lumea se calca pe picioare si fetele sunt pipaite cu professionalism. De metroul din Bucuresti nu mai zic: oamenii cu varsta intre 15 si 25 ani chiar citesc. Este doar dificil sa-I gasesti, de cele mai multe ori nu ii ghicesti in multime. E pacat ca nu putem vedea cu infrarosu cartea ascunsa printre caiete in geanta sau rucsac. As vrea sa ii felicit pe toti cei care investesc in viitorul lor citind! Cea mai buna investitie pe termen lung pe care o poti face!

Pentru cei care citesc si vor sa isi comande carti de la o librarie de incredere, recomand cu caldura Libris!

Leave a Reply

