Animalul inimii


Auzisem de Herta Muller de la profa de romana. In minunatele ore de romana cand nu discutam eseurile din Art, primeam adevarate lectii de viziune,de creativitate si multe recomandari de lectura.

Un om care parea tacanit si incontrolabil in privinta emotiilor, care se infuria din nimicuri si se imbuna din

Intr-o privire blanda avea sa-mi lase cele mai importante idei, sa-mi insufle cel mai frumos si mai util dar, puterea de a lupta cu timiditatea si de a scrie,acel minunat dar. Cele mai importante lectii de viata le privesti in doi peri,in trei cuvinte si dupa ce injuri o jumatate de an omul ala iti dai seama ca face parte din acei oameni deosebiti care te invata cele mai importante lucruri. Ca un singur cuvant scrie pe o foaie prinde radacini si se ramifica, se face copac si acel copac e insasi viata ta.

Herta in sus, Herta in jos.. Ii scrisesem numele la finalul caietului si o aveam pe lista autorilor de citit. Credeam ca nu o sa ajung sa-i tin vreo carte in mana si totusi…

Aveam peste doi ani de la ultima ora de romana sa ii citesc prima carte: Animalul inimii.

Era iarna si frig. Zapada stralucea pe jos ca un covor de basm si eu bagam lemne in soba.

Mi-a sarit in ochi de pe raft. Avea o coperta neagra si inca ii lasasem abtipildul pe care scria ca e castigatoare de Nobel. Am luat-o si m-am bagat in pat. O deschideam cu curiozitate. Avea sa-mi placa nebunia de cuvinte,adunatura de simtiri, valmaseala de imagini difuze. Simteam poezia prin fiecare celula si trairile ei. Nu mai voiam sa las cartea din mana.

Imaginile cu dealuri albite de vreme imi fugeau pe la coltul ochiului. Aveam cartea Hertei pe picioare si desi trenul facea sa-mi tremure randurile am citit vreo 40 pagini intr-o ora. O lume de vis sau de cosmar, nazism sau comunism, libertate sau prizonierat, simtire sau gandire, te va fascina.

Cartile nu te vor parasi,nu te vor minti,nu te vor amagi niciodata!

Pentru recomandari de lectura accesati Carti recomandate.

 

 

Leave a Reply

