Citeste o carte!


Te-am adus acasa si eram asa de incantata de tine. Te priveam intruna,te mangaiam,iti miroseam paginile. Te-am pus pe raft pana m-am schimbat de haine. M-ai asteptat ceva timp,a trebuit si sa mananc. Intorcandu-ma in camera mi-ai atras atentia ca un magnet. Te priveam pofticioasa de parca as fi vrut sa te mananc. Te-am luat in mana delicat. Te-am dus in pat. Era 7 seara. Cam pe la ora aia am chef sa evadez in alte lumi. Te-am deschis. Aveam o zi proasta si eram usor deprimata. La prima pagina incercam sa ma concentrez,la a doua eram concentrat,la a treia eram cu totul in carte si dupa primele doua sute nu am auzit cand mami m-a chemat la masa. A trebuit sa ma strige ca sa o aud desi era la 3 metri de mine. Eram atat de implicata in atmosfera cartii ca abia am vrut sa ma dezlipesc de ea. La fiecare lingura de mancare inghitita ma gandeam la carte,oare ce se va mai intampla? Ma gandeam cum sa ma eschivez de la felul doi sa ajung mai repede la carte.

Am reusit sa plec pana la urma si m-am bagat repede in asternuturi deschizand cartea exact la semnul de carte pus. Se facuse 12 noaptea si eu tot citeam. Devoram fiecare pagina cu o febrilitate de necrezut. Ai fi zis ca sunt obsedata. Era si unul dintre autorii mei preferati si am o slabiciune pentru cartile lui. As da orice sa le am in biblioteca. E un capricorn care observa cu o profunzime incredibila detaliile,lucrurile ascunse in spatele unei priviri,unei vorbe,unei expresii faciale,un incapatanat ca mine si poate de aceea il inteleg atat de bine si ma transpun in ceea ce scrie. Vad tot ce vede,simt tot ce simte si transmite. Probabil ca daca l-as intalni nu as stii ce sa-i spun. Ar trebui sa-mi aleg foarte bine cuvintele pentru ca noua,capricornilor,nu ne plac lingusitorii,nici nepasatorii/superficialii/cei cu 20 fete. Probabil ca i-as zice doar ca ii citesc cartile si ca mi le doresc mult. Ar intelege el mai departe cat de obsedata sunt de ceea ce scrie.

Desi nu-mi stie numele,nici ochii care il privesc in ochi profund si rece,nici macar nu stie ca exist si ca o studenta din Romania,capatul civilizatiei,il citeste, Continui sa merg spre raftul cu literatura japoneza,cartile uimitor de negre si sa ii citesc descrierile cartilor desi le-am citit aproape pe toate. Cartile lui,macar copertile lui imi dau o gura de aer cand aerul vietii de aici nu e cel mai usor de suportat si nu imi hraneste creierul cum ar trebui.

Iubite Murakami, afla ca am reusit sa detin un volum din opera ta si sunt foarte multumita de realizarea mea. Nu ai prea mari talente in jur,dar poate te imprietenesti cu cineva. Stiu ca de obicei te intelegi cu capricornii,deci ai ce vorbi cu Eminescu si Tolkien; cred ca si berbecii iti pot fi prieteni,deci baga-te in vorba cu Nichita Stanescu; uneori te intelegi si cu leii daca nu sunt prea aroganti,deci vorbeste cu Herta Muller. Mai am o gramada de autori si sigur iti vei face prieteni. Nici eu nu o sa te las singur. O sa te recitesc, iti fac o promisiune pe care nu am mai facut-o niciodata pentru ca nu-mi sta in fire sa recitesc cartile oricat de bune ar fi. O sa incerc sa-ti adun toate cartile. Poate voi reusi candva. E doar o chestiune de timp. Toate visele se implinesc daca nu mori inainte sa le vezi cu ochii tai.

Cu o carte buna in mana noptile pareau mai calde sub plapuma albastruie. Orele treceau repede si uneori lasam cartea din mana doar pentru ca ochii imi ziceau “Stop! vrem sa dormim!”. A doua zi o luam de la cap si paginile se derulau cu viteza ducandu-ma departe de realitate,dar avand grija sa ma aduca si inapoi cu lovituri si tristeturi demne de plans. O fi fictiunea frumoasa,dar nici realitatea nu e de neglijat.

De ce sa traiesti o singura viata? Pana cand un trai amar si o viata nefericita?

Mai bine pui cativa lei deoparte ca si cum ti-ai hrani un viciun in plus si iti iei o carte. Iti promit ca beneficiile lecturii ei te vor propulsa spre inaltimi in procesul evolutiei tale. O carte nu va fi niciodata o investitie proasta daca stii cum sa o citesti. E nevoie de dorinta,liniste,concentrare,stare de meditatie,capacitate de visare si introspectie si intr-un an iti upgradezi creierul de nici mama ta nu o sa te recunoasca din modul nou de a te exprima si a gandi. Nu te gandi doar la ce impresie o sa faci. Faima si gloria sunt trecatoare, Nu ai realizat pana acum? E vorba de cum te simti tu,ca om despre cum gandesti dupa o perioada de ingurgitat carti bune. E vorba de stima de sine,de mandrie care nu jeneaza semenii,de bucurie,de implinire,de tot ceea ce poti simti tu ca om diferit din punct de vedere cerebral de mine si eu nu-ti pot explica acum. Incearca! Nu te costa nimic!

La inceput vei citi incet. E bine sa incepi cu o lectura usoara,o carte subtirica si fara mare continut filosofic. Apoi vei avansa.200 pagini vor zbura intr-o ora,gandurile vor forma o retea in creierasul tau si nu le vei mai putea opri. Vei vedea totul diferit. Lumea va fi un loc mai bun decat il vedeai inainte si totusi omul ti se va parea cea mai puternica si cea mai infioratoare fiinta pe care ti-e dat sa o cunosti. Vei vedea probleme si vei cauta solutii. Vei pune mai mare pret pe idee,imaginatie,brainstorming,pe oamenii cu un anumit IQ.

Daca vrei ca viata sa ti se schimbe, citeste o carte!

Daca vrei sa te schimbi pe tine in primul rand,investe in tine. Cumpara o carte!

Pentru ca stiu cat de prost sau romanii la capitolul venituri, iti recomand acest anticariat online. Aici vei gasi o multime de carti ieftine.

Fa primul pas chiar azi!

Leave a Reply

