De ce…


Citesc ca sa nu aud discutiile complet neinteresante din autobuz,ca sa uit de grijile cotidiene si nu in ultimul rand: ca sa ma relaxez. Citesc ca sa evadez intr-o lume noua,necunoscuta unde orice se poate intampla, unde traiesc, iubesc si plang odata cu personajul principal. Citesc pentru a invata mai multe despre orice legat de viata asta. Citesc ca sa descopar alte culturi, ca sa imi inving temerile, sa-mi valorific, descopar, dezvolt  aptitudinile. Incerc sa invat singura tot ceea ce nu pot invata la scoala, sa ma perfectionez pe orice plan.Cred cu tarie in procesul de invatare continuu pana la moarte.Am fost autodidacta de cand ma stiu. Sunt o singuratica si imi place foarte mult sa stau singura si sa invat lucruri noi.Ma vei gasi deseori cu nasul in carti vechi departe de ochii curiosilor.

 Am invatat acum ceva timp ca bunurile materiale sunt efemere,nimic nu dureaza in timp si vreau sa am bunuri spirituale, pe care sa le pot darui si altora fara sa pierd din cantitatea lor. Vreau sa las lumii ceva, o carte, doua file intr-un jurnal cu foi galbene, o poezie , un petec de lume creata. O amintire,un gand bun,un zambet,o vorba buna,un vis,un dram de speranta.Orice ar face lumina si ar adduce bucurie in aceasta lume atat de intunecata si trista.

 Citesc carti, cumpar carti, ador cartile. Le miros paginile parfumate de povesti, le ating, le iubesc, le ingrijesc. Am mare grija de ele, de fiecare carte in parte. Ele sunt copiii mei si indrumatorii mei!

 Am inceput sa citesc din curiozitate,am continuat din entuziasm,am mers mai departe patrunsa de magia lecturii, fictiunii, apoi am descoperit poezia, la final m-a vrajit dramaturgia,ador teatrul ridicolului:Eugen Ionescu.Fiecare rand emana o poveste pe fir de vis care iese din pagina si danseaza in fata ochilor mei.Fiecare carte este o lume, iar eu sunt vesnic calatoare.

 Datorita profesorilor buni,competenti,pasionati,vrajiti de meseria lor am inteles ce vor sa spuna autorii in cartile lor.Am aflat lucruri picante despre viata lor privata si asta m-a incurajat sa ma duc acasa sa citesc mai mult,sa caut,sa descopar.Setea de cunoastere m-a facut sa ma duc la biblioteca,sa intreb,sa caut printer rafturi vechi si prafuite,sa cumpar,sa ma bucur,sa zambesc personajelor unei carti.Stiu,par nebuna,dar e nebunia mea si cred ca e mai bine sa iubesti o carte decat un drog,un viciu sau chiar sa mori in ignoranta.Prefer sa stiu multe si sa sufar ca nu pot schimba lumea sau natura umana decat sa fiu fericita,multumita de propria prostie,incompetenta,mandrie,indiferenta/ignoranta.

 Am evoluat de fiecare data cand am fost laudata,dorind  sa fiu mai buna, sa uimesc mai multe persoane, sa castig, sa ajung,s a devin, sa FIU! M-am baricadat in carapace de fiecare data cand mi s-a spus: nu poti, nu o sa faci niciodata, nu o sa ai, nu o sa devii! Cand auzi asta de mai multe ori incepi sa o crezi si sa nu mai depui efort sa faci ceva. Stai in viata ta mizera, trist, jelind ca zeii nu iti dau nicio sansa. Dar ai mai incercat? Cand o sa-ti iei inima-n dinti? Daca Eminescu renunta de fiecare data cand a fost refuzat, cand nu avea ce sa manance, cand nu a fost inteles mai aveam noi azi curentul romantismului in Romania?  Mai eram cine suntem? Orice succes a fost obtinut cu eforturi, orice sut in fund e un pas inainte, o vorba care m-a traumatizat si acum cred ca chiar functioneaza.

Cred ca orice carte citita ma ajuta cu macar un sfat care sa se plieze pe nevoile mele,ascunzand ranile.

Citesc,traiesc,ma bucur de o noua viata,noi aventuri,noi senzatii,noi sentimente cu fiecare carte.Cei care ma critica nici nu stiu ce pierd.Nu vorbesc prea mult,prefer sa meditez,sa vorbesc cu mine insumi.Daca nu vorbesc prea mult cu tine,nu e pentru ca nu imi placi,e pentru ca am prea multe idei nespuse pentru ca nu le-ai intelege sau mi-e mai usor si mai util sa le scriu in vreo agenda,jurnal,etc .Ma vei gasi citind recenziile si informatiile de pe spatele cartilor in vreo librarie insorita si mirosind a ceai fierbinte.Daca afara ploua si fulgera sau ma simt rau, ma voi plimba pe coridoare imaginare in vreo librarie online.

Eu si ceilalti oameni care citim,ducem o viata mai buna,mai linistita decat restul.Citim,asta nu inseamna ca nu avem ore de facut,cursuri de urmat,un program de respectat,o casa de ingrijit,griji si nevoi care ne apasa greu si deseori ne intristeaza.Pentru noi lectura este o activitate placuta,relaxanta,imbogatitoare,nu o corvoada.Noi iubim cartile,le aranjam frumos aproape in fiecare zi si le citim cu grija,sa nu le ranim in vreun fel.Intre noi si cartile noastre exisat o relatie de respect,admiratie la un alt nivel,prietenie,iubire la un alt nivel decat cea pentru oameni sau animale.Avem o relatie speciala si indestructibila.Nu stim exact cand a inceput, dar stim ca nu se va termina prea curand.

 E important sa faci ceva,orice sa-ti depasesti conditia,sa devii ceea ce visezi sa fii.

 Citeste daca vrei sa nu fii un Nimeni,ci un Cineva!

 Citeste orice, citeste oricand, citeste oriunde,citeste si vorbeste despre carti cu oricine!

Nu toata lumea e ignoranta! Oamenii destepti nu-s in cluburi sau la meci. Ii zaresti pe dupa paravane la biblioteca sau sala de lectura. Oamenii merita o sansa si invataceii o lectie.

 Spune ca vrei sa inveti si vor aparea oameni sa te invete.

 Cauta si vei gasi!

Citeste si vei stii! 

Lectura = calatorie, evadare, cunoastere, descoperire, regasire, cautare, visare, speranta, emotie, sentiment, viata!

 Succes in dezvoltarea personala!

Image

Leave a Reply

