Viseaza in continuare!


Am iesit din curte printre nametii uriasi de zapada.Mergeam incet sa nu cad.Strada lunga isi desfasura covorul alb in fata picioarelor mele.Nu priveam oamenii care treceau pe langa mine in ochi.Ma uitam in jos.De la o vreme nu mai vreau,nu mai pot,nu mai suport sa privesc oamenii in ochi.Tin capul plecata de parca as fi vinovata de un mare pacat,o crima,ceva.De fapt ma ascund.Nu vreau sa-mi citeasca in ochi tristetea.Mi-e frica sa nu vada in ochii mei tot.Tot ce simt,tot ce gandesc,tot ce-mi imaginez.Tot ce sunt eu.

Pe la capatul strazii vad pe cineva.Mic de inaltime,dar cu 2 ochi albastri scaparatori.Un pumnal parca mi se infipsese in inima.Asta e M,mi-am zis.Prieten din copilarie,nebunul strazii.Cand a mai venit si asta acasa?Nu am mai vorbit de ani…

Oana,ce faci?Imi zice o voce de copil,o tigara ii ardea incet la capatul degetelor.Era mai infofolit ca mine.

Ia uite cine era…zic eu.Bine,ma.Ce sa fac?Prin sat.

Unde te duci,la scoala?

M,scoala mea e in cealalta directie,in oras.Ma duc la posta.

Nu te-am mai vazut de 1000 ani.

Pai nici eu.Ce faci?Ai venit acasa?

Da.Stau de o vreme acasa.Am ramas in curte doar cu frate-miu.

Stai putin,care frate?Ca ai mai multi…

Valica.

Aaa.Ala micu,cu ochii tai sta cu maica-ta?

Da.

Mai esti cu x?

Nu.De juma de an.

Esti cu C?

Nu.De unde sa fiu cu ala?Ce-ai?Sunt singura.Si nefericita.Privesc un bulgare de zapada inainte sa-i dau un sut si incep sa rad.Rad de tristetea mea.

Mi-am dat seama ca exista mai multe tipuri de inteligenta.Omul asta,cu 3 ani si cu vreo 30 cm mai mic,a observat ce observasem si eu ieri.Nu mai sunt copii pe strada.

Nu mai e chiot.Nu se mai cearta nimeni pe minge,paiele,sanii sau altele.E o strada pustie si trista.Alba ca un cimitir si goala ca o parcare veche.

Noi ne jucam iarna.Aveam sanii.Ne trageam prin zapada,ne bateam pe sanii,pe locul cel mai bun ca derdelus.Ne tavaleam in zapada si nu fugeam in casa nici cand eram uzi fleasca.

Eram mai mult de 7 insi.7 insi,7 personalitati.niciunul nu voia sa se joace cu ceilalti,dar eu ii uneam.Maica Tereza la 6 ani.Voiam sa fie totul bine.Inca mai vreau asta,dar nu mai reusesc sa unesc oamenii nici in gluma.

Oamenii maturi nu se mai joaca.Oamenii maturi nu mai plang.Cica as fi imatura cand sunt trista si incep sa plang.Cica as avea probleme emotionale.Eu cred ca sunt doar mai sensibila,vad si simt mai multe lucruri decat altii.Atat.Si asta ar trebui sa fie o mandrie,nu o slabiciune de ascuns.

7 ani au trecut de cand nu ne-am mai jucat impreuna.

7 ani ce au hotarat soarta multora dintre noi.

G,barbat 22 ani lucreaza la Billa.Fost orgolios si tiran.Ne placeam candva,dar ne uram la fel de tare.Capricorn si leu.Sa fim seriosi!Nu am suportat niciodata barbatii aroganti si prea orgoliosi.

M,fata 20 ani maritata neoficial,gravida-n 4 luni,sta cu cel care se tinea candva dupa mine si eu nu aveam tupeu sa-i zic ca mor dupa el.Cu ochii lui albastri cu tot si vocea ragusita care mi-a dat demult fiori,cand in magazin a cerut ceva aproape de urechea mea.Paralizasem.Atat de aproape de el si atat de instrainati.B.va fi tata.Oare copilul va fi blond si frumos ca el sau urat si negru ca ma-sa?Sincer nu vreau sa vad,sa stiu.Nu mai am acelasi gusturi,el insa a ramas la acelasi tipar.Ochi caprui si par negru.Slabanoaga.Ca mine.

N,fata 17 ani,maritata in Cocorastii mislii,are o fetita si e gravida cu al doilea.Unde si-a mai gasit si asta sot nu inteleg.Cum?In fine.

M,18 ani,antecedente cu politia,amenzi de peste 5 000 ron.Nazdravan era de mic.Treaba lui.

M,18 ani impliniti anul trecut in octombrie,elev de mate info,fost si actual introvertit.Acum 7 ani ne bateam pe minge,pe carti de joc,azi nu ne zicem buna pe strada.Suntem timizi.Fie.

D,19 ani.Sex symbol si baiat de gasca.Pentru unii inca are fite.Pana la urma eu cred ca are si de ce.Nu mai zic nimic.tin la el ca la un prieten atat de drag ca l-ai tine la pieptul tau sa-l incalzesti.

N,fata 17 ani.Fosta copila cu pantalonii rupti in fund,acum nu ne mai baga in seama.

A,fata 22 ani,plecata in Italia.Cand am vazut-o,nu ne-am vorbit.De,eu nu mai sunt de rangul ei,desi am mai multe studii si sunt mai “curata” social decat ea.La fel de pitipoanca precum o stiam,arat ca o doamna pe langa ea.D-aia nici nu ma mai baga in seama.Ne-am schimbat.

Cum naiba a trecut timpul si unde sunt copiii din noi?

As da orice,50 % din tot ce stiu,sa mai fiu o zi copil.As pastra acel sentiment de libertate si liniste pentru tot restul vietii.As scrie in jurnal tot ce am simtit sa nu uit o clipa de fericire autentica.

Eu,fosta bursiera in liceu,bursiera la facultate,regina strazii pana la 14 ani,in primii 3 in gimnaziu,fosta cea mai buna prietena a lui x,y,z fata,fosta meditatoare,fosta visatoare…Fosta,fosta,fosta!Actual depresiva,tristetea si pesimismul intruchipata.M-ai blestemat,fi-r-ai sa fi,sa nu-ti zic mai multe mai grave si s-a implinit.Stii despre ce vorbesc.Ai vrut sa sufar ca tine,na,ca sufar!Esti multumit?

Toti au ajuns undeva,au facut ceva,fie ca e vorba doar de un copil,numai eu stau pe loc.Cu capul bagat numai in carti,stand numai in casa,ferindu-ma de orice pericol,parca n-as trai deloc.Macar unii dintre noi si-au gasit fericirea.Locuiesc cu cineva care-i iubeste si-o ard intr-o veselie continua turnand copii.Eu ce fac?Caut perechea in carti si n-o gasesc.Moftul roman de la o vreme.

Imi inghetasera mainile in buzunare.Stiam ca sunt visinii.Am mai vorbit o vreme despre copilaria noastra si despre ce a mai facut fiecare.Apoi ne-am despartit.Nu voiam sa plec.Pusesem mana pe o bucata de copilarie.De ce tot ce e frumos se termina repede?

Am plecat,eu in sus,el in jos.Am mai schimbat cateva vorbe mergand cu spatele.

Poate iesim intr-o zi toti.Sa mai vorbim.

Viseaza in continuare.am zis eu.

O sa-i scot,ai sa vezi!

Crezi?Chiar crezi?si  am plecat.Zapada imi scartaia sub picioare.Imi inghetase fata.Imi curgeau lacrimi pe la colturile ochilor,se scurgeau in parul negru si ondulat.Gluga ma acoperea,dar tot ma biciuia vantul.Mi-au mai pipait cateva priviri chipul.Probabil ca se intrebau cine sunt,asta ma intrebam si eu despre ei si voiau sa vada cum arat fara gluga,poate si fara haine groase.Am intalnit vreo 2 priviri calzi,dulci care m-au incalzit putin.Catamai satul si acum e plin de oraseni.Nu mai cunosti pe nimeni.Suntem putini,bastinasii locului.

Aproape toti au ramas aici.Eu vreau sa plec.o sa plec.Atat de departe ca nu o sa ma cunoasca nimeni.Cine o sa ajunga sa ma cunoasca o sa ma iubeasca,o sa tina macar la mine,o sa ma placa,o sa ma caute,o sa ma lase sa le ud umarul cu lacrimile mele calde si o sa-mi mangaie parul zicand :”Shhhh,o sa fie bine.Plangi,descarca-te…” Si o sa plang,o sa imi ridic ochii rosii ca focul,o sa-i privesc si o sa respir in cotinuare,continuand sa respir,sa traiesc.Asa,de-a dracu.Sa nu dau satisfactie tuturor proastelor care ma urasc fara sa ma cunoasca.Ce-ar mai vrea atatia sa ma vada in noroi,zdrentaroasa si cu cativa copii muciosi de gat.In ruina si saracie lucie.Nu!Stiu cum e sa n-ai ce sa mananci,sa te tii in brate sub plapuma sa te incalzesti,sa te doara x,y,z organ si sa taci,sa induri ca n-ai bani de pastile sau consultatii sperand ca nu e nimic grav.

Imi e dor de toti oamenii carora nu le-am zis:” Insemni enorm pentru mine…Ma faci fericita.Ma faci sa zambesc cand sunt mai distrusa ca oricand…Ma faci sa vorbesc cu tine ore in sir,fara sa-mi fie somn pana cand zorii ne surprind disecand o idee,o carte,un film.Hai sa iti fac cafeaua cum iti place.Doar stii ca-ti ofer ce am mai bun in mine…” Lasa-ma sa-ti mangai obrazul cald cu mainile-mi reci,sa-ti privesc ochii mari si limpezi,sa-ti ating parul si sa iti inconjur gatul si trupul cu trupu-mi firav si slab,osos.Maine vom pleca inapoi,dar azi suntem aici,impreuna.Lasa-ma sa-ti simt trupul cald aproape de al meu.

Nu putem aduce trecutul inapoi.Nu putem simti ce am simtit candva.

Ajung la posta.Inchis.Fuck,am mai venit si pana aici.Turn back.

Merg si mai incet.No chef.Ajung acasa.Strada ma priveste tacuta.Trantesc poarta,se stie cand ajung eu acasa.Zgomot sa fie.Sau muzica.Intru incet.Imi iau o haina mai veche pe mine si plec sa iau lemne.Ma incarc cu cateva,dau sa scap unul pe picioare,il prind in ultimul moment.Le aduc,incerc sa aprind focul.dupa mai multe incercari,reusesc.Tin degetele vinete,pe care abia pot sa le intind in flacari.Nu simt nimic.

Ma schimb si ma bag in pat.Mi-e frig si foame.Dau drumul la un film.Incerc sa nu ma gandesc la nimic.

Viseaza in continuare!

Leave a Reply

